What's New & Old Blog

What's New
& Old Blog

Conectează-te cu noi

Or fi antreprenorii mai fraieri în Budapesta?

7 milioane de oameni vizitează capitala Ungariei în fiecare an. Până în 2030, se estimează că numărul ăsta se va dubla.

Și totuși, după câteva zile prin Budapesta, creând conținut pentru un hotel și vreo patru restaurante, m-am trezit cu o întrebare: De ce investesc ăștia în marketing? Mai ales în social media marketing?

Adică, serios, orașul geme de turiști!

De ce să bage bani în promovare hotelurile și restaurantele din centru, cele de pe lângă basilică? Au vad natural: arhitectura, serviciile orașului, vibe-ul fain, Dunărea la doi pași.

Și, cu cât mă gândeam mai mult, cu atât alunecam în abisul întrebărilor existențiale de marketer român. Că, la noi, treaba e simplă:

– „Da’ de ce să-mi fac marketing dacă am poziționare bună?”
– „Da’ oricum e mic orașul...”
– „Da’ ce-mi trebuie mie social media marketing?”

Păi... nu știu, poate pentru că altfel îți închizi business-ul în maximum doi ani? Suntem în 2025, iar un român stă pe telefon în medie 2h 30 min pe zi (și asta în cazurile fericite, că sunt destui care petrec 6-8 ore lipiți de ecran). Cam de-aia.

Dar hai să fim stoici și să acceptăm ipoteza că noi gândim greșit.

Și atunci ungurii? Vecinii noștri de ce investesc în social media marketing? Că Budapesta primește mai mulți turiști în doi ani decât toată România într-unul singur.

Și-acolo mi s-a aprins beculețul.

Răspunsul e simplu: EDUCAȚIA.

Se simte că antreprenorii de acolo au înțeles sau au plătit pe cineva care să înțeleagă. Apoi au delegat către oameni care pot implementa online marketing-ul.

Nimeni nu le cere să fie creativi sau să știe să ruleze campanii. Dar înțeleg destul cât să știe ce să ceară.

Că nu trebuie să fii frigotehnist ca să înțelegi cum funcționează un frigider.

Că dacă vrei să delegi și să ai așteptări realiste, trebuie să știi măcar în ce lume trăiești.

Sunt multe de învățat de la vecinii noștri, dar unul e clar: Nu contează geolocația, vadul, numele orașului, cât de șmecher e produsul sau serviciul tău.

Marketingul trebuie să-l faci dumnezeiește.

Și, ca să vezi despre ce vorbesc, las mai jos câteva exemple de marketing bine făcut în HoReCa, la unguri.

https://www.instagram.com/tokiobudapest

https://www.instagram.com/hachi_budapest

https://www.instagram.com/dojobudapest

https://www.instagram.com/alhabtoorpalacebudapest 

https://www.instagram.com/hotelrum_budapest

Să nu mai spun de sistemele de feedback după ce te cazezi sau mergi la restaurant. Sau, și mai tare, ce mesaje directe primesc clienții când își fac rezervare. Mind-blowing.
În încheiere, mă bucur că am avut șansa să lucrăm într-un mediu matur și profesionist, care ne-a forțat să ne depășim. Urmează să postăm materialele realizate pentru aceste branduri: TGhotel Apartments Budapest, Cause Roastery, Hachi Budapest, Bestia Budapest, Solid Budapest.
Stay tuned. 🚀